2010. július 2., péntek

Ételízesítő - vegamix

Ismét üzembe állítottam az aszalógépet, most ételízesítőt készítettem vele.


Első kísérlet, remélem beválik, most csodás illata és íze van, bár ételben még nem teszteltem. :)

petrezselyem - szárítás előtt

Két tálcát megtöltöttem metélőpetrezselyemmel. A leveleket lecsíptem a szárakról, csak ezeket használtam fel, a szárak a komposztba mentek.

zellerlevél - szárítás után

Három tálcát zellerlevelekkel töltöttem meg. A szárakat itt félreraktam, azok másnap a többi zöldséggel együtt száradtak.
A leveleket zörgősre szárítottam - kb. 3-4 óra elég volt nekik. Nagyon nem tudtam forgatni őket, mert egyből törtek, morzsolódtak, így ki kellett várnom, míg egyformán megszárad minden levél. Ezután egy dobozba tettem őket, amíg a többi zöldség elkészült.


A sárgarépákból 2 tálca készült, valamint 2 vegyes tálca a gyökérrel és a korábban félretett zellerszárral. A zöldségeket meghámoztam és 3-4 mm vastag (fél)karikákra vágtam.


Egy tálcát lila-, vörös- és fokhagymával töltöttem meg.
A zöldségek már lassabban készültek el, bő 12 óra volt szükség a teljes száradásukig. Az egészből egy tálcányi szárított zöldség lett, elég szánalmas látványt nyújtott. :D

szárítás után a zöldségek

A keményre szárított zöldségeket - késes robot híján - kávédarálóval (van egy fűszerekre szakosított példányom...) őröltem darabosra. Amikor elkészült, a félretett zöld leveleket belemorzsoltam.


A végeredmény kb. 20-21 dkg ételízesítő lett. Szerintem fogok még egy adagot készíteni hozzá, egyéb éppen aktuális zöldséggel - egy kis paradicsom, zellergumó, esetleg paprika is elférne még benne.

Amiből készült: kb. 30 szál zeller, egy nagy csokor metélőpetrezselyem, kb. 1 kg sárgarépa, kb. 25 dkg fehérrépa, 1 nagy fej lilahagyma, 2 nagy fej vöröshagyma, 1 kisebb fej fokhagyma.
Így készült a házi vegamix 2011-ben.

13 megjegyzés :

Andi írta...

Azta de ügyi vagy!!!

Puszedli írta...

Már a múltkor is lenyűgöztél.. :) Aszalógépet akarok!

Adri írta...

Nagyon szuper! Jó ötlet!

Bianka írta...

Ez igen nagyon komoly és lagelább tudod mi van benne :)

Chef Viki írta...

Na, ez az, ami :-)

Kb. egy órája fikáztam egy reklámot, valami ízvarázst vagy mit ajánlgatott, hogy attól mekkora királyság lett a leves. A friss zöldségektől meg lapos, semmilyen...

Kiskukta írta...

Na hát, hogy miket ki nem találsz!!!

egycsipet írta...

Andi, köszi, igyekszem! :)

Puszedli, köszönöm! Ha jól rémlik, Dulmina szokott napon aszalni, esetleg kipróbálhatod gép nélkül. ;)

Adri, Bianka, köszönöm. :)

Viki :) és :(

Kiskukta, ööö köszi, de én csak megnéztem a "bóti" vegamix csomagolásán, miket tesznek bele... :D

Brigitta írta...

Nagyon szép lett! Én is készülök már egy ideje ,vártam,hogy legyen egy kis napsütés,mert nincsen gépem. Talán majd mostanában sikerül,nem lesz sok eső.

Andi/cuki írta...

Mondtam már, hogy milyen irigy vagyok a gépedre!:-DD
Nagyon ügyi vagy!:-))

Dia írta...

Mivel nem vagyok ételízesítő és vegeta párti, eszméletlen jó volna, ha kaphatnék ilyet! :-)
Le a kalappal az ötlet és a megvalósítás előtt!

egycsipet írta...

Brigitta, köszi - úgy tűnik, egyre jobb az idő a feladatra. :))

Andi, Dia, köszönöm. :)

Márti írta...

Szenzácios ötlet! Végre valaki másnak is eszébe jutott. Én kb 15 évvel ezelőtt csináltam először ilyet. A dolognak egy szépséghibája van. Nekem pl teljesen tönkrevágta a kemény répa az apritómat, igy a befejezéshez kölcsön kellett kérnem egyet. Hát mit mondjak, végig izgultam. 😄 Jutalomként viszont kb 20 dkg nagyon finom házi vegetával köszöntem meg. Én kiegészitettem még más fűszerekkel is, kevés só, bors, szerecsendió, örölt gyömbér. (akkor még nem igazán lehetett kapni friss gyömbért),stb.. Érdemes próbálkozni. 🤗💝

Unknown írta...

Nagyon tetszik,kedvet kaptam hozza,csak az idovel van gondom.Keves a nap 24 oraja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...