2010. június 19., szombat

Citromos "Böske"

A Kifőztük magazin 4. számához készült ez a desszert és párja, "Erzsébet" is. :) Böske egy egyszerű poharas desszert, de akár az egész - vagy többszörös - mennyiség egyben, egy nagyobb tálban is elkészíthető. Villámgyors, a tördelt-morzsolt babapiskótának köszönhetően néhány órán belül fogyasztható, persze minél többet pihen a hűtőszekrényben, annál krémesebb, puhább és finomabb lesz a végeredmény. Citromrajongóknak meleg nyári napokon kötelező! :))


A krémhez a citromhéjat, citromlevet, tejfölt összekeverem, ízlés szerint porcukorral ízesítem. A tejszínt felverem a vaníliás cukorral és a habfixálókkal, majd az egészet összeforgatom. A babapiskótát kisebb darabokra tördelem, a poharak aljába szórok egy keveset belőle, erre egy réteg krém kerül, majd újabb adag piskóta és végül a maradék krémmel zárom le. Hűtőben pihentetem legalább 3-4 órán keresztül, tálalás előtt a tetejére csokoládé forgácsot vagy csokoládé reszeléket szórok, illetve csokilapokat tördelek rá.


Hozzávalók (4 adag)...
...a krémhez:
1 nagyobb citrom finomra reszelt héja, 20 dkg tejföl, kb. 0,5 dl citromlé, 3-4 dkg porcukor, 3 dl tejszín, 2 teáskanál vaníliás cukor, 2 csomag habfixáló (kb. 5 dl folyadék fixálásához);
...továbbá: 6-8 db babapiskóta, étcsokoládé lapocskák/reszelék/forgács.

A Kifőztük eddig megjelent számai, regisztráció és bejelentkezés után, továbbra is ingyenesen letölthetők a magazin honlapján.

7 megjegyzés :

Macus írta...

Ez olyan, mint a Citrom varázs/ Citromos álom, ill.hasonlít hozzá. Azt nagyon szeretjük...

egycsipet írta...

Macus, én egy ismerősömnél ettem hasonlót, csak az naranccsal készült. Neki fogalma nem volt, mi a desszert eredeti neve, de ezek szerint talán pont "narancsos álom"? :))

Bianka írta...

Nekem már a neve is nagyon tetszik. Nagyon finom lehet

Edó írta...

Irto kivanatos!Te akarmit keszitesz,mindig kedvemre valo:))

egycsipet írta...

Bianka, köszi, tényleg az. :)

Edó, köszönöm! :)

Melinda írta...

Ilyet már én is készítettem...Isteni finom!:)(na jó ,nem volt rajta étcsoki:DD

egycsipet írta...

Megkönnyebbültem, hogy tudtam valami újat is mutatni. ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...