2010. február 25., csütörtök

Tejszínes eperleves

Krémleves: naná. :)
Tavaszízű: naná. :)
Szepyke becsukja a szemét: naná. :))


A leves nagyon egyszerű. Vizet forralok egy kis cukorral, fahéjjal és vaníliával. Amikor már színesedni kezd a lé, beleteszem a mirelit epret és lassú tűzön tovább főzve megvárom, míg kienged a forró vízben. Ekkor kiveszem a fűszereket, az epret pedig botmixerrel pépesítem. Egy szűrőn átengedem egy másik edénybe, majd tejszínben elkevert keményítővel besűrítem. Éppen csak felforralom.
Behűtve, tejszínhabrózsákkal, és eperöntettel meglocsolva tálalom.

úsznak az eprek

A szűrő lehet egészen apró lyukú, ekkor egy kis türelemmel akár az összes magtól megszabadulhatunk, én most egy kicsit nagyobbat választottam és csak a magocskák zömét iktattam ki.


Hozzávalók: 5 dl víz, fél rúd fahéj, fél rúd vanília felhasítva-hüvelyestől, 10 dkg cukor, 60 dkg mirelit eper, 2 dl tejszín, 2 púpos evőkanál étkezési keményítő.

16 megjegyzés :

Gyöngyi írta...

Nagyon mutatós - ám én megvárom az igazi epret - talán, mostmár hamarosan...

Kiskukta írta...

Finom a leves, szép a tálalás, jöhet:D

egycsipet írta...

Gyöngyi, ennél igazibb nem kell, tavaly termett a kertünkben. :) Az ideire még májusig várni kell, és az most olyan, de olyan messze van. :(((

Kiskukta, megy! ;)) Köszi! :*

Anikó írta...

De szívesen bevágnék egy tányérral!

Andi írta...

Ez a kedvenc gyümim....imádom.
Ki fogom próbálni, nagyon nagyon guszta!

Latsia írta...

Istenem, de szééép! Szinte érzem az eperillatot!

egycsipet írta...

Köszi lányok! :)

Ottis írta...

Finom lehet, kell nekem is :-)

egycsipet írta...

Ottis, finom bizony! :)

trinity írta...

Bizony, mennyire fantasztikus ilyenkor a mélyhűtő!! Az ember nyáron ennyire már nem is tudja értékelni az epret, ilyenkor meg óriási kincs! Csodás leves, egy eperimádónak kész provokáció:)))

egycsipet írta...

Így van Trinity, jó dolog, hogy el tudjuk menteni a nyár ízeit a szűkösebb napokra. :)

Andi/cuki írta...

Nálad eper,nálam málna,mennyei lehet ez a leves!:-))

margit2 írta...

Én is szeretem a gyümölcs leveseket. Ez így krémesen isteni lehet! :-)

egycsipet írta...

Andi, Margitka, Köszönöm! Tényleg csoda finom és nagyon egyszerű, gyors leves (főleg, ha a magok nem zavarnak :D), érdemes kipróbálni. :)

szepyke írta...

Pfffffff!:) Felröhögtem itt az éjszaka kellős közepén!:) És közben a röhögéstől, és a csukott szememtől lefejeltem a monitort!:)))))))

egycsipet írta...

:D Remélem, semmi maradandó, nem bocsátanám meg magamnak. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...