2009. december 27., vasárnap

Krémes

Kicsit szétnéztem a gasztroblogokon és csak ámulok-bámulok, milyen szuper menük kerültek karácsonykor az asztalokra. Le a kalappal! Én idén "éppen csak főztem", nem volt lehetőségem készülődni, még a családnak szánt süteményeket is alig-alig tudtam összehozni.

Az egyik gyors sütemény, ami végül elkészült, a krémes volt. A házi krémes nagyon finom, de korábban nem igazán vittem vendégségbe, ugyanis az első 1-2 szelet mindig darabokban jött ki a tepsiből, igen hangulatromboló látványt nyújtva a tányéron. Most azonban (micsoda véletlen... :O) egy lekapcsolható keretű tepsi is a fa alá (és persze kipróbálásra) került... Olyan jó érzés volt végre egyszer normális szelettel indítani a tálalást! :D


2 csomag fagyasztott leveles tésztát olvasztottam ki és mindkettőt sütőtepsi méretűre nyújtva 210 °C-on megsütöttem. A tésztára jellemző, hogy sütés közben kissé "összemegy", de szerencsére éppen megfelelő méretűre fogyott. :) Még melegen méretre igazítottam őket, az egyik lapot egészben hagyva, a másikat "kockákra" szabva.
Amíg a lapok hűltek, megfőztem a krémet. Ehhez a tej kb. 2/3 részét egy vaníliarúd magjaival és a porcukor felével melegíteni kezdtem, a maradék 1/3 részében pedig elkevertem a pudingport, lisztet, és a tojássárgákat. Amikor a tej forrni kezdett, hozzáadtam a pudingos keveréket és sűrűre főztem. Mialatt a krémet kevergettem, a tojások fehérjéből kemény habot vertem, majd hozzáadtam a maradék porcukrot, valamint egy kevés vanília eszenciát, és ezekkel együtt tovább vertem. Ehhez a manőverhez nem árt egy tálas mixer, aki dolgozik helyettünk, míg mi a tűzhely mellett állunk - ennek híján a tojáshabot még azelőtt ajánlott felverni, hogy a pudingot a forró tejhez adnánk.
Amikor a krém már kellően besűrűsödött, kézi habverővel óvatosan beleforgattam a cukros fehérjehabot - még ha kissé összeesik is, ajánlott szépen eldolgozni a habot, mert a szivacsos fehér habpamacsok nem igazán mutatnának jól a krémesünkben. A tepsibe helyeztem az egész leveles tésztalapot, erre simítottam még forrón a krémet, majd kiraktam a tetejét a kockákra vágott lappal. Másnapig a hűtőben pihent. Tálalás előtt a tésztakockák mentén bevágtam a krémet és az alsó lapot, majd porcukorral megszórtam a sütemény tetejét.


Hozzávalók (kb. 25x35 cm-es tepsihez): 2 csomag leveles tészta (2xfél kg - kisebb csomag is elég, mert én nyújtásnál a leeső széleket eldobtam, de egy csomagból is kinyújthatók a lapok, akkor vékonyabb lesz a tészta), 1,5 liter tej, 8 db tojás szétválasztva, 30 dkg porcukor, 2,5 csomag vaníliás pudingpor, 12 dkg rétesliszt, 1 rúd vanília magjai, 1 teáskanál vanília eszencia, porcukor a tetejére.

10 megjegyzés :

Thrini írta...

Nagyon szépre sikerült! Én kész, sütött lapot szoktam venni, és ahhoz készítek vanilia krémet,(tojás, liszt, tej, vanilia) de nekem is mindig lemászik a tésztáról. Viszont az íze messze lekörözi a cukis krémesekét. A tetejére felszeletelve teszem a lapokat, mint te is, tálaláskor vágom hozzá az alsó lapot, így nem nyomódik ki annyira a krém. Nálunk nagy sikere van.

Moha írta...

Nagyon jól sikerült! Minő véletlen a mi karácsonyfánk alá is hozott az angyal egy ilyen tepsit:) és én is a krémessel szándékozom felavatni!

Andi/cuki írta...

Nagyon jól néz ki a krémesed! Egyszer én is megpróbálom.:-))
Gratulálok!:-))

szepyke írta...

Jesszusom, mennyire szeretem a krémest, és jesszusom, de jól néznek ki!:D

Notburga írta...

Hát ezt a krémest még megkostólnám, bármennyire tele vagyok a karácsonyi menüvel!

Mónika írta...

Nagyon gusztusos, azt hiszem én is csinálok. Kedvet kaptam.:))

egycsipet írta...

Köszönöm lányok! :))

Moha, szuper a tepsi, nekem legalábbis nagyon tetszik. Jónéhány süteménynél meg fogja könnyíteni az életemet. :)

Andi írta...

Hú de ügyes vagy! Gratulálok!!!

trinity írta...

Azta mindenit....Ez valami gyönyörű és profi krémes!!! Gratulálok!!!
Off: a tepsid nem Aldis?? Azt én is nagyon kedvelem, szögletes is, nagy is és lekapcsolható....

egycsipet írta...

Andi, Trinity, köszönöm! :)

Trinity, nem, de elvileg ott is kapható ugyanez. A paraméterek stimmelnek :)), Zenker termék.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...