2009. szeptember 23., szerda

Túrós rétesszelet

...vagy inkább "Túrós rétesszelet Jade után nagyon szabadon". :))



Jade túrós rétese nagyon megtetszett, el is raktároztam a tekervényeimbe, hogy szükség esetén elővehessem. Valamelyik nap aztán a hűtőben pakolászva felfedeztem, hogy van még egy csomag túró itthon, és persze egyből bevillant a kép... Némi gond azonban felmerült. Jó, réteslap mindig van a fagyasztóban, na de ricotta...? Nem foglalkoztam a helyettesítés kérdésével: egyszerűen kihagytam, a továbbiakban pedig igyekeztem Jade receptjét követni.

Szobahőmérsékleten kiolvasztottam a réteslapokat, majd összekevertem a töltelék hozzávalóit. Bekapcsoltam a sütőt 190 °C-ra. Fogtam egy picurka cseréptálat (kb. 16x26 cm), kivajaztam és az alábbiak szerint rétegeztem benne az anyagokat: réteslap, olvasztott vaj, réteslap, olvasztott vaj, túrós krém, majd mindezek újra elölről, amíg a krém el nem fogyott. A tetejét dupla réteslappal zártam, fogvájóval megszurkáltam, majd egy kis tejet adtam a maradék vajhoz, és ráöntöttem a süteményre. Az előmelegített sütőben pirosra sütöttem.

Az alábbiakból készült: 50 dkg túró, fél citrom reszelt héja, 4 evőkanál cukor (vagy ízlés szerint), 2 tojás, egy csipet só, 1 teáskanál vanília eszencia, 1 mokkáskanál mandula aroma (ebből talán lehetett volna kevesebb), kb. 1,5 dl tej, 7 dkg olvasztott vaj, 6 db réteslap.


Finom, egyszerű, gyors desszert, nincs gond a maradékra. ;)

10 megjegyzés :

Andi/cuki írta...

Hát ez nagyon-nagyon guszta! S itt oldalt ezek az orchideák!:-)))))

Szilvi írta...

Hmm....Ezt kifogom próbálni. :)

Mónika írta...

Milyen izgalmassá lehet tenni egy rétest. Ez tetszik nekem.:))

trinity írta...

Milyen jó ötlet..Én nem láttam eddig!

Jade írta...

Szia! Remelem Nektek is izlett legalabb annyira mint nekunk! Gyonyoruen nez ki!
A ricotta miatt ne aggodj, en azert hasznaltam, mert az volt itthon, a turo kevesnek bizonyult, igy ezzel potoltam. Szerintem a turoval az igazi...
Koszi, hogy kiprobaltad!

egycsipet írta...

Köszönöm lányok, tényleg érdemes kipróbálni, nagyon finom - volt ;))!

Judith, a ricottát végül nem is hiányoltam, csak így saccra kevesebb tejet és réteslapot használtam, valamint az ötleted alapján a sütőedényt is kisebbre vettem.
Köszönöm, szerintem remek recept! :)

margit2 írta...

Húha, ez nagyon jól néz ki!...Talán ki is próbálom hamarosan... :-)

egycsipet írta...

Margitka, szerintem megéri! :)

Beastie írta...

most véletlenül ezt próbáltam ki... épp sül :) köszi.

egycsipet írta...

Beastie, örülök és remélem, hogy ízlett. :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...